Loader
Menu

SilverRail Technology: Från kris till 0,2 sekunders svartid!

Resebranschen lamslogs när SilverRail Technologys nya bokningssystem krånglade. Missnöjda användare ledde till förlorade intäkter. Med vår lösning minskade svarstiden från 25 till 0,2 sekunder. Besparingen blev ett helt arbetsår i projektet.

När SilverRail Technology lanserade sitt nya bokningssystem uppstod stora problem med långa svarstider. Frustrerade användare övergav sina bokningar och intäkterna rasade. Det var då vi fick möjlighet att komma in som konsulter.

Linkon hade svårigheter med att diagnosticera prestandaproblemen i det komplexa bokningssystemet, som bestod av ett flertal applikationer, system och databassökningar.

Vi rekommenderade dem att installera två verktyg från vår partner Riverbed: SteelCentral AppResponse och SteelCentral AppInternals.

Överblick, insyn och kontroll

Det gav Linkon den överblick och den insyn de behövde för att analysera problemet och fastställa orsakerna. Tack vare den här lösningen minskade svarstiderna i bokningssystemet från 25 sekunder till så lite som 0,2 sekunder.

Numera kan Linkons IT-avdelning upptäcka och åtgärda prestandaproblem på ett tidigt stadium i en miljö där miljontals databassökningar görs dagligen. Onormala beteenden eller driftsstörningar uppmärksammas och felsökningen blir snabbare och mer tillförlitlig. Slutanvändarna är nöjda och reseföretagen sparar tid och pengar.

– Rebendo sa att de kunde lösa problemet – och det gjorde de. Utan den här lösningen hade vi kanske varit tvungna att ge upp hela det nya systemet, eller lägga mycket mer tid och pengar på att lösa problemet. Det här sparade oss ett år i hela projektet, säger Hans-Olof Sjölinder, produkt- och tjänsteutvecklingschef på Linkon.

  • Långa svarstider i ett nytt platsbokningssystem skapade frustration hos användarna.
  • Många bokningar övergavs vilket resulterade i förlorade intäkter.
  • Ett komplext IT-system gjorde det svårt att hitta källan till problemen.

De här vinsterna gav vår lösning:

  • Svarstiden gick från 25 till 0,2 sekunder.
  • Användarna fick ett snabbt och smidigt bokningssystem.
  • Prestandaproblem blir nu snabbt analyserade, diagnosticerade och lösta.
  • Både Linkon och Linkons kunder sparar stora mängder tid och pengar.

“Med Riverbed SteelCentral har vi nu en total överblick över hur hela vårt system fungerar. Riverbed hjälper oss att upptäcka problem vi aldrig skulle ha upptäckt tidigare”
Matthias Wessman, SilverRail Technology

Hemit

2018-11-02